اگر تازه خودرو خریده اید بخوانید
 اگر تازه خودرو خریده اید بخوانید

احتمالا شما هم یکی از جوانان امروزی یا فردی بزرگسال هستید که دیگر به جای رو آوردن به وسایل حمل و نقل عمومی به خرید یک خودرو روی آوردید و حالا قصد دارید که اولین ماشین خود را خریداری کنید. اگر در استفاده از خودرو خود به دانستنی های فنی خودرو که در این نوشته قصد داریم به آن بپردازیم توجهی نداشته باشید ممکن است در همان ابتدای خرید خودرو برای شما پشیمانی به بار آورد. بنابراین اگر قصد دارید که بزودی صاحب خودرو بشوید و به درستی از خودروی خود استفاده کنید این نوشته را تا پایان بخوانید.

بنزین گران قیمت تاثیری روی عملکرد بهتر خودرو ندارد

به نظر می رسد که امروزه هر چیزی یک جایگزین سالم تر و بهتر هم دارد. آیا از برنج سفید خوشتان می آید؟ ولی برنج قهوه ای برای شما از نظر سلامتی بهتر است. ماست؟ فلان برند ماست بهتر است. با این که جایگزین های سالم تری هم در بازار وجود دارد احتمالا نتیجه گیری این که بنزین گران قیمت تر و بهتر نیز برای این که خودرو شما بیشتر عمر مفید داشته باشد بهتر است.

اگر شما هم به دنبال ریختن بنزین مرغوب تر در باک خودروی خود هستید، باید گفت بنزین بهتر از حدی استانداردی که خودرو شما نیاز دارد کمکی به بهبود عملکرد خودرو شما یا هزینه مصرف سوخت نمی کند.
بعضی از خودرو هایی که قدرت بالاتری دارند نیاز به بنزین مرغوب تر دارند ولی وقتی خودروی شما نیازی به چنین بنزینی ندارد بنابراین هزینه کردن بابت آن ضرر مالی است.

به موقع خودرو را سرویس کنید

معمولا بزرگ ترین مشکلی که باعث بروز هزینه های سنگین در خودرو به ویژه برای رانندگان ایرانی می شود، جدی نگرفتن دوره های سرویس خودرو است. آن قدر از خودرو کار می کشیده می شود تا بالاخره روزی شما را در راه بگذارد! تا آن زمان خبری از چکاپ و سرویس فنی خودرو نیست. همین موضوع ساده معمولا باعث ایجاد خرابی های بزرگ در خودرو می شود. بنابراین اگر خودرو خود را تازه گرفتید، حتما دوره های زمانی سرویس را در نظر بگیرید.

باک خالی به موتور خودرو صدمه می زند

بنزین به عنوان خنک کننده ای برای موتور الکتریکی پمپ سوخت عمل می کند که سوخت را از باک به موتور می رساند. اگر با باک خالی یا نزدیک به خالی ماشین خود را حرکت بدهید، مخصوصا در روز های گرم ممکن است پمپ موتور بیش از حد داغ شود. اگر پمپ سوخت شما بسوزد، هزینه تعویض آن زیاد خواهد بود.

رینگ های خودرو را فقط برای ظاهر تمیز نکنید

رینگ های خودرو با زمین سر و کار دارند و از این رو مواد شیمیایی و نمک مباعث ایجاد زنگ زدگی و خوردگی در آنها می شود. اگر از خودروی خود خیلی استفاده نمی کنید و بیشتر وقت ها در پارکینگ است حداقل باید سالی دو بار رینگ های آن را تمیز کنید. اگر هم بیشتر استفاده می کنید که این کار بیشتر باید صورت بگیرد. کارواش بردن خودرو یکی از روش هایی است که می توانید از شستشوی رینگ ها رهایی پیدا کنید.

باد کم یا زیاد لاستیک خودرو باعث صدمه است

باد زدن بیش از حد لاستیک های خودرو باعث کاهش کشش لاستیک و کمتر شدن تعادل روی آن است. به همین ترتیب کم باد زدن لاستیک خودرو هم می تواند به چرخ ها آسیب برساند. همیشه مطمئن شوید که باد لاستیک های خودرو شما در حد مناسبی است.